TesteAuto au pus la treaba noul Porsche Boxter S 2012

Prima data cand am condus un Porsche Boxster eram prin anul 2000 si aveam sub capota primei generatii de Boxter o motorizare de 2.5 litri si 204 CP.

Motorul acela avea sa demonstreze cateva probleme tehnice care au fost remediate cand masina a crescut la cilindreea de 2.7 litri si 220 CP,  insa cu siguranta nu am putut sa nu observam cum Porsche remedia pe ascuns problema de echilibru al vechiului 911, respectiv prin montarea motorul in partea centrala a corseriei in defavoare celei totul spate.

Comportamentul rutier al lui Boxter I era magnific atunci cand se depaseau toate limitele legale, echilibrul caroseriei si puternicul sistem de franare a facut ca o generatie de fani sa achizitioneze un Boxtser in defavoarea unui 911 mult mai scump.

Cea de-a doua generatie de Boxter lansata in anul 2005  avea o sportivitate mult mai calculata, mult mai rafinata fapt pentru care si mai multi clienti de 911 s-au departat de marele Porsche in favoarea lui Boxter.

Lovitura de gratie data lui 911 a venit atunci cand Boxter s-a transformat in coupe-ul Cayman care continua sa fie una dintre cele mai sportive masini Porsche in ciuda faptului ca motoarele nu sunt atat de puternice precum cele de la fratiorul 911 2012.

Chiar si asa, noi ne-am simtit mult mai bine la volanul lui Cayman pe soselele din Romania, evident aici vorbim de un Cayman S PDK. Masina este echilibrata si ofera suficiente resurse pentru a te increde si mai mult in capacitatile tale de pilot amator.

In aceasta situatie un Cayman te iarta daca gresesti in timp cu un 911 sare elegant de pe sosea in ciuda unui sistem de stabilitate performant.

Boxter vs Cayman

Multi ne-au adresat aceasta intrebare si de fiecare data am raspuns Cayman. De ce? Pentru ca este mult mai incitant sa conduci un coupe pur sange decat un roadster elegant in Romania.

Drumurile pline cu praf, semintele aruncate pe geamurile autobuzelor si de ce nu vizibilitatea prea mare a soferului in trafic sunt ingrediente care ne indreapta tot timpul spre un Cayman. In plus poti parca fara probleme un Cayman chiar si in Bucuresti fara frica de a gasi masin cu softtop-ul taiat dimineata cand cineva a vrut o mica parte audio din masina ta.

Din punct de vedere tehnic masinile primesc aceeleasi motorizari pe benzina si aceleasi transmisii manuale insa greutatea mai mica a lui Cayman recomanda masina pentru cei care doresc numai si numai performante.

Concluzii

Speram din tot sufletul ca cei de la Porsche sa nu echipeze vreodata gama Boxter/Cayman cu un motor diesel pentru ca atunci cu siguranta putem sa recomandam achizitie unui model concurent chiar si in varianta second hand.

Consumul mic de benzina al motorului boxer de 3.5 litri este cel mai bun din segment iar senzatiile oferite de un astfel de propulsor in zona de 7.000 rpm nu poate sa fie comparat niciodata cu senzatiile unui diesel la 4.500 rpm! 

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s