Test in premiera cu noul Nissan Navara XE 144 2013

nissan-navara-vs-nissan-navara-v6-dci-si-prezentarea-in-premiera-a-lui-navara-144-cp-47772Echipa Teste Auto a testat in premiera nationala pentru prima data modelul Navara destinat flotelor auto, respectiv versiunea de baza a celebrului pick-up.Pentru a vedea care sunt diferentele am pus fata in fata noul Navara 2.5 dCi si fratiorul sau mult mai puternic Navra 3.0 dCI.

Acesta din urma este un pick-up premium care este in acest moment cel mai puternic de pe piata auto din Europa. Rafinamentul motorizarii V6 de trei litri dCi este mult superior chiar si cand vorbim de modele precum Toyota Hilux 3.0 D-4D sau VW Amarok 2.0 Bi TDI de 180 CP.

Pur si simplu Navara V6 este o masina care poate si de multe ori invinge pe sosea nume mari precum BMW X5, Mercedes M sau Audi Q7.

TEST IN PREMIERA CU NISSAN NAVARA XE 144 2013-CARAUSUL 4×4 AL FLOTELOR

Premiera de fata nu se refera evident la modelul Navara V6 pentru ca atunci cand vorbim de flote trebuie sa ne uitam la modelul XE 144, un Nissan care este realizat special pentru cei care doresca sa utilizeze masina in conditii grele si sa dispuna de costuri cat mai reduse la capitolul mentenanta.

XE 144 este de fapt un Nissan Navara care nu ofera cele mai noi gadget-uri gasite la fratiorul sau mai puternic V6, insa care aduce in prim plan eficienta unui vehicul care trebuie sa parcurga distante mari pe suprafete accidentate in conditii meteo nefavorabile.

MOTORIZARE NiSSAN  YD25DDTI  XE 144

Noul Nissan Navra are sub capota aceeasi motorizare gasita inca de la inceputul productiei, insa pentru anul in curs japonezii ofera clientilor si o versiune de putere care este sub granita a 150 CP.

Daca ne uitam pe hartie acest motor poate parea mult inferior unui 2.5 dCI de 190 testat de echipa Autolatest in trecut, insa aceasta motorizare ofera suficiente performante pentru a-l satisface chiar si pe cel mai pretentios transportator.

Propulsorul dezvolta un moment motor de 350 Nm incepand cu o turatie de 1.600 rpm, performante asemanatoare cu cele ale unui motor 3.0 D-4D care echipeaza concurentul Toyota Hilux.


Evident acesta din urma este in medie cu pana la 6.000 euro mai scump la achizitie.In viata reala noul motor se descurca admirabil cu masina si ofera un raspuns prompt indiferent de situatia din trafic.Un alt mare avantaj al modelului Navara XE 144 este transmisia manuala cu 6 rapoarte care dispune de prima treapta mult mai scurt etajata pentru a permite masinii sa mearga fara probleme in mediul off road in sarcina.

Ultima viteza a transmisie anunta o turatie relativ mica atunci cand masina parcurge distante considerabile in regim de autostrada.

CONSUM REAL DE MOTORINA


In urma cu ceva vreme testam modelul Navara 2.5 dCI de 190 CP si spuneam fara menajamente ca Nissan ofera cel mai economic model pick-up de pe piata.In prezent concurenta a scos modele noi printre care si modelul VW Amarok 2.0 TDI, un pick-up modern care este oferit clientilor drept cel mai economic de pe piata.

In comparatie cu acesta noul Nissan Navara XE 144 se prezinta drept un contendent pentru acest titlul prin simplu fapt ca motorizarea Nissan de 144 CP coroborata cu noua cutie de viteze ofera cifre foarte bune la capitolol consum real de motorina.

Atunci cand mergem cu o viteza de croaziera de 90 km/h motorul Nissan poate sa consume chiar si 6 litri de combustibil.

COSTURI DE MENTENTA NAVARA XE


De fiecare daca cand un transportator se gandeste sa achizitoneze o masina din gama utilitarelor acesta se uita foarte atent pe fisa tehnica unde sunt prezentate costurile reale cu intretinerea masinii pe o perioda cat mai lunga.Pentru a favoriza acest tip de client Nissan Romania ofera clientilor de flote un plan de service fix care are menirea de a arata cat urmeaza sa fie costurile cu noul Navara XE pe o perioada de 200.000 de km.

Astfel, noul Nissan Navara XE 144 are un plan de service care are un pret de 2.650 euro atunci cand masina a fost utilizata exact 200.000 de km.

Diferenta fata de costurile cu un model normal este mare.Un plus la acest capitol este adus si de conceptia motorului YD25DDTI  Nissan care este echipat cu o distrubutie clasica cu lant care in realitate nu se schimba niciodata.

Concurenta Navarei de fata fie ca vorbim de Mitsubishi L200, Toyota Hilux sau VW Amarok utilizeaza distributii pe curea care necesita o schimbare periodica, si care nu in ultimul rand sunt extrem de costisitoare.

CITESTE TESTUL COMPLET AICI!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s