Citeste totul despre noul motor diesel 1.6 dCI al celor de la Renault

Renault are de ceva vreme in gama sa de masini o noua motorizare, una diesel care este recunoscuta in prezent drept cea mai buna din lume in segmentul de 1.6 litri.

Pentru a ajunge sa vedem de ce acest motor a primit atat de multe laude trebuie sa intelegem care au fost detaliile evolutiei gamei diesel Renault din ultimele decenii.

CE REPREZINTA DIESELUL R9M?

Dupa ce am prezentat succint istoria lui 1.5 dCI putem sa trecem la avansati, respectiv la noul agregat de 1.6 litri dCI al celor de la Renault, care reprezinta in acest moment cel mai bun diesel din segment in Europa.

Spunem ca este cel mai bun pentru ca motorul de fata care echipeaza si noul Megane GT Line din acest test drive este un diesel din ultima generatie, adica este un motor care utilizeaza toate cele  mai noi tehnlologii ale momentului si ofera cele mai bune prformante de pe piata.

Sa oferi o putere maxima de 130 CP la versiunea entry-level si un moment motor de 320 Nm reprezinta performante incredibile daca ne uitam la performantele acestor motoare din urma cu 6 ani.Diesel-ul R9M de la Renault a luat nastere din vechiul 1.9 dCI al lui Renault, insa care a suferit atat de multe modificari incat putem sa vorbim de fapt de un motor complet nou.

PERFORMANTE


Modelul de fata Renault Megane nu este o masina care are o greutate la gol foarte mica, insa chiar si asa consumul mediu afisat de noul Megane GT Line nu a depasit 4 litri in mediul extraurban si 6.5 litri intr-un Bucuresti extrem de aglomerat.

Aceeasi motorizare mai echipeaza de ceva vreme si modele precum Nissan Qashqai care au stabilit deja recorduri la capitolul consum real de motorina.

CAT CONSUMA NOUL 1.6 dCI?


Pur si simplu daca conduci o masina cu aceasta motorizare si mergi cu ea corespunzator (turatii medii de peste 2.000 rpm) nu poti sa nu observi ca masina poate sa parcurga peste 1.000 de km cu un singur rezervor.

Noi cei de la Autolatest am efectuat in anul 2005 un test de consum cu modelul Dacia Logan 1.5 dCI 65 CP (Citeste test-ul complet AICI) si am reusit sa parcurgem cu doar 50 de litri peste 1.400 km prin Romania.

Rezultatul test-ului de anduranta s-a ridicat la nivelul asteptarilor, respectiv dupa parcurgerea a peste 1.350 de km prin Romania putem spune ca noul Megane echipat cu acest motor consuma in medie 4.3 litri la fiecare 100 de km.


1.6 dCI vs CONCURENTA

Noul diesel Renault a inceput sa fie comercializat in Europa de Vest si in versiunea de putere de 160 CP bi-turbo, versiune care dezvolta un moment motor de 360 Nm. Aceasta versiune este in acest moment creditata cu inlocuirea in gama compacta a motorului mai mare dCI de doi litri si 150 CP si 2.0 dCI de 175 CP, motor care ofera un rafinament la nivelul concurentilor germani din clasa premium precum BMW sau Mercedes.

In segmentul mic acest nou 1.6 dCI trebuie sa concureze in gama un deja clasic 1.6 TDI de 105 CP al celor de la VW, motor care este economic insa care inca are probleme la capitolul rafinament.

Celalalt mare concurent este motorul de 1.6 litri e-HDI de 115 al francezilor de la PSA care ofera performante foarte bune insa care asemenea lui 1.6 TDI inca are o distributie pe curea care necesita costuri suplimentare pe intreaga durata de viata a masinii.

Cel mai mare concurent pentru acest dCI al lui Renault este din punctul nostru de vedere diesel-ul celor de la Honda care are tot o distributie pe lant si care ofera un consum realmente incredibil atunci cand echipeaza un model precum Civic 5D.

Cei de la KIA si Hyundai au la randul lor un nou diesel CRDi de 1.7 litricare a fost testat de echipa noastra pe modelul i40, motor care este performant si relativ economic.

PRO

Cel mai puternic motor din clasa sa ( mult mai bun decat ofera VW sau Opel!)

Cel mai economic motor din clasa sa (autonomie record pe gama Megane!)

Distributie pe lant

Intervale revizii foarte mari

Costuri de utilizare extrem de mici

Performante rutiere demne de fratiorul 2.0 dCI de 150 CP
CONTRA

Se gaseste doar pe modelele de top Renault si Nissan

Lipsa versiune de baza de 100 CP care sa inlocuiasca gama 1.5 dCI pe toate maricile Aliantei Renault-Nissan-Dacia

Inca nu se monteaza cu transmisa EDC de la Getrag

Anunțuri

Un gând despre „Citeste totul despre noul motor diesel 1.6 dCI al celor de la Renault

  1. Pingback: IAA Frankfurt 2015 Live-Mercedes intregeste gama de utilitare cu motorizari diesel Renault | WHATTRUCK

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s