Vezi cat de economic este un Ford Ranger 2.2 TDCI 2014!

Masina din acest test drive se numeste Ford Ranger, o utilitara full size care vine in Europa nu doar sa concureze numele mai din segment, ci chiar sa distruga anumite mituri referitoate la masinile Ford din acest segment.

Test cu cel mai impunator pick-up din Europa-Ford Ranger 2.2 TDCI 150 CP cutie manuala

Spunem aceasta pentru ca noul Ranger este un pick-up full size in Europa care utilizeaza o platforma de F-150 american si este gandit in special pentru piata din Australia.

Pe Batranul Continent un pick-up este aparent o masina care nu are ce cauta pe sosele, insa cand vorbim de infrastructura din Romania lucrurile se schimba si acest tip de masina chiar devine recomandat pentru a escalada transeele din asfalt sau pentru a parca in Bucuresti in acele locuri unde exista gropi de jumatate de metru.

Unde se pozitioneaza noul Ranger?


La aceasta intrebare se raspunde simplu si elegant, respectiv Ford trebuie sa concureze marile nume de pe aceasta piata. Aici vorbim de un Mitsubishi L200 best seller in Germania si concurentii sai Nissan Navara si Toyota Hilux.

Povestea lui Ranger pe Batranul Continent a inceput in urma cu un an cand Ford a lansat noua generatie. Noua masina a reusit sa castige inca din primele momente pe piata un maxim de 5 stele EuroNCAP.

Aceasta performanta reprezinta de fapt un succes greu de atins de concurenta sa directa care se limiteaza la constructia de utilitare cu un grad slab de siguranta pentru pasageri si pentru pietoni.

Da noul Ford Ranger este cel mai sigur model pick-up din Europa!


Sa reusesti aceasta performanta in acest segment este o mare reusita, principalul motiv fiind dezvoltarea noului Ranger pe baza tehnica a modelului american Ford F- 150 care este recunoscut drept cel mai vandut pick-up din lume.

De altfel F-150 este cea mai bine vanduta maisna din SUA, o piata unde clientii cumpara anual peste 15 milioane de maisni noi.

CU CE VINE NOU FORD RANGER 2014?



In primul rand trebuie sa spunem ca noua masina a celor de la Ford este o utilitara full size, adica aceasta are o caroserie mai mare decat cea a unui Hilux sau L200.

Dimensiunile caroseriei sunt la prima vedere gigantice, insa lungimea si latimea masinii se incadreaza in limitele maxime ale clasei.

Un model concurent VW Amarok are in mare parte aceelasi dimensiuni pe hartie, insa in viata reala linia optica a unui Ranger ofera un look mult mai agresiv, un look 100% american.

La prima vedere masina aceasta este atat de mare fata de un L200 incat nu am putea spune ca acestea chiar se concureaza una cu cealalta, detaliu care permite clientului de Ranger sa spuna ca el conduce masina mai impozanta pe sosea.

In trafic cand ajungi la semafor chiar si cele mai mare modele SUV par masini citadine datorita faptului ca acest pick-up dispune de una dintre cele mai mari garzi la sol din segment.
CAROSERIE


La inceputul testului spuneam ca noul Ranger este de fapt un F-150 europenizat, iar acest detaliu a permis celor de la Ford sa dispuna de una dintre cele mai mari caroserii la interior din segment. 

Pur si simplu, chiar si noul Isuzu D-Max este o masina cu mai putin spatiu pentru pasagerii din spate, iar cand vine vorba de spatiul soferului si al pasagerului din dreapta lucrurile stau si mai bine.
Plansa de bord este de factura noua si ofera un sistem multimedia de ultima generatie care se integreaza foarte bine, insa chiar si asa cel mai bun interior al unei masini pick-up din Europa ramane cel al lui Nissan Navara care dispune sisteme utilizate de brandul premium Infiniti.
La capitolul critici putem sa amintim faptul ca marele Ranger dispune de micutul display central gasit si pe citadina Ford Fiesta, detaliu care este clar un mic dezavantaj optic daca ne rapoartam la celelalte echipamente.

Sistemul de aer conditionat are butoane de mari dimensiuni pentru a putea sa fie actionate si cu manusi, iar in general pozitia la volan este cea mai buna din segment.


Oglinzile exterioare cele mai mari din segment primesc nota 10 pentru ca atunci cand trebuie sa parcam o asemenea masina chiar avem nevoie de o vizibilitate crescuta.
MOTORIZARE TDCI 
Sub capota masinii din acest test se ascunde un motor diesel cu 4 cilindri in linie de 2.2 litri care este conceput de francezii de la PSA ( Peugeot-Citroen) impreuna cu Ford. Motorul este aceelasi care echipeaza si modelul Land Rover Defender 2014 si ofera o putere maxima suficient pentru un condus fara probleme.


Sfatul nostru este sa mergeti si cu mai marelele 3.2 TDCI de 200 CP pentru ca cilindreea nu conteaza in aceasta clasa de masini utilitara la impozit!
Marea problema a lui Ranger este din punctul nostru de vedere cutia de viteze care are o timoneri parca luata de la un van Transit.

Sincronizarea vitezelor este foarte buna, insa cursa schimbatorului si modul in care fiecare este actionata lasa de dorit.
Sfatul nostru este sa optati cu ochii inchisi pentru cutia automata cu 6 trepte pentru ca este o transmisie 100% de la Ford USA, adica o cutie care merge fara probleme peste 400.000 km.


PRO
Imagine de marca
Dimensiuni are caroseriei care fac din L200 un piticot
Garda la sol
Tren de rulare cu brate suprapuse fata imprumutat de la Ford F-150
Cutie automata 100% americana
Consum foarte mic de motorina

CONTRA
 
Cutie de viteze de Ford Transit nu foarte eleganta
Timonerie care lasa de dorit
Pret mare de achizitie daca dorim o versiune cu o echipare mai buna
Valoare mai mica de revanzare in comparatie cu Toyota Hilux

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s