Primul test drive cu noua KIA Ceed GT 2014-1.6 T-GDI de 204 CP

test drive ceed gt 2014, drive test ceed gt, test in ro ceed gt, 1.6 tgdi ceed gt, motor ceed gt 203 cp, 0-100 km/h, viteza maxima ceed gt, 0-200 km/h ceed gt, distributie lant gdi, garda la sol, consum ceed gt, review ceed gt 2015, max speed, test drive ceed gt vs golf gti vs astra opc, ceed gt multi link, max speed ceed gt 2015Toata lumea stie ca producatorul KIA Motors produce masini foarte bune la un pret de achizitie modic, insa nu toata lumea cunoaste faptul ca cei de la KIA Motors au dezvoltat o divizie sport care produce de ceva vreme o masina suprinzatoare.

Este vorba evident de noul Ceed GT, o compacta echipata cu o motorizare pe benzina de 204 CP.

Ceed GT nu este o masina banala!

Spunem aceasta pentru ca modelul de fata nu este o masina de volum, aceasta fiind construita pentru cei care doresc pe langa o fiabilitate remarcabila si o masina cu reale capacitati sportive.

test drive ceed gt 2014, drive test ceed gt, test in ro ceed gt, 1.6 tgdi ceed gt, motor ceed gt 203 cp, 0-100 km/h, viteza maxima ceed gt, 0-200 km/h ceed gt, distributie lant gdi, garda la sol, consum ceed gt, review ceed gt 2015, max speed, test drive ceed gt vs golf gti vs astra opc, ceed gt multi link, max speed ceed gt 2015Noi cei de la Autolatest am testat pentru dumneavoastra toate generatiile de masini produse de KIA pentru Europa si acum putem spune fara menajamente ca noul Ceed GT este cea mai buna masina a marcii in Europa.

Motorul pe benzina de nota 10 si cutia de viteze sincronizate scurt fac din acest model unul dezirabil chiar si pentru cei care tind spre un VW Golf GTI sau un Opel Astra OPC. Masina coreenilor este buna la toate capitolele si reprezinta o amenintare pentru toti cei care considera aceasta marca una entry-level pentru cei care nu-si permit un VW Golf.

CEED GT VS EUROPA

test drive ceed gt 2014, drive test ceed gt, test in ro ceed gt, 1.6 tgdi ceed gt, motor ceed gt 203 cp, 0-100 km/h, viteza maxima ceed gt, 0-200 km/h ceed gt, distributie lant gdi, garda la sol, consum ceed gt, review ceed gt 2015, max speed, test drive ceed gt vs golf gti vs astra opc, ceed gt multi link, max speed ceed gt 2015Pentru a intelege ce inseamna un GT de la KIA trebuie sa tinem cont de faptul ca modelul de mare serie Ceed II este una dintre cele mai dinamice masini din clasa compacta, suspensia sa fiind setata nu pentru comfort ci pentru un comportament rutiere cat mai exact cu putinta.

Chiar si prima generatie Ceed a aratat europenilor ca modelul este mai stabil in viraje decat un Golf sau Astra pentru simplu fapt ca Ceed dispune de o punte spate multi-link de top.

Noua generatie Ceed II este mai bine gandita pentru soselele din Europa, insa sportivitatea sa este mai evidenta in comparatie cu cea a unui Golf VII sau Opel Astra ( acesta folosind inca solutia arhaica punte spate rigida asemenea modelor Megane sau Civic).

DESIGN, MOTOR SI COMPORTAMENT RUTIER

test drive ceed gt 2014, drive test ceed gt, test in ro ceed gt, 1.6 tgdi ceed gt, motor ceed gt 203 cp, 0-100 km/h, viteza maxima ceed gt, 0-200 km/h ceed gt, distributie lant gdi, garda la sol, consum ceed gt, review ceed gt 2015, max speed, test drive ceed gt vs golf gti vs astra opc, ceed gt multi link, max speed ceed gt 2015Masina din acest test drive este versiunea sport a masinii cunoscute acum de toata Europa, o versiune hard care vine sa arunce manusa celor de la VW si Opel, prin simplu fapt ca acum KIA are o masina compacta sport cu reale capacitati de a se compara cu un Golf GTI sau Astra OPC.

Cei din Coreea nu ofera o putere maxima mai mare de 204 CP insa si pretul de achizitie este cu pana la 10.000 euro  mai mic decat cel al unui Golf GTI la aceeasi echipare.

test drive ceed gt 2014, drive test ceed gt, test in ro ceed gt, 1.6 tgdi ceed gt, motor ceed gt 203 cp, 0-100 km/h, viteza maxima ceed gt, 0-200 km/h ceed gt, distributie lant gdi, garda la sol, consum ceed gt, review ceed gt 2015, max speed, test drive ceed gt vs golf gti vs astra opc, ceed gt multi link, max speed ceed gt 2015Cine doreste sa-si cumpere un Ceed GT trebuie sa tina cont de faptul ca sub capota exista o motorizare T-GDI de 204 CP, motor care trage bine inca de la 2.500 rpm si continua sa traga bine chiar si in zona de peste 6.000 rpm.

Momentul motor oficial de 265 Nm este disponibil inceand cu o turatie de 1.650 rpm, putere care se oberva cel mai bine atunci cand turatia sare de granita de 4.000 rpm. Atunci motorul T-GDI ofera totul si permite masinii sa atinga 100 de km/h in doar 7.7 secunde, sau sa meraga in treapta a 4-a cu o viteza maxima de 180 km/h.

KIA spune ca masina merge maxim doar cu 230 km/h, insa realitatea ne permite sa spunem ca in zona rosie a turometrului in ultima treapta a cutiei de viteze masina poate atinge chiar si 250 km/h.

test drive ceed gt 2014, drive test ceed gt, test in ro ceed gt, 1.6 tgdi ceed gt, motor ceed gt 203 cp, 0-100 km/h, viteza maxima ceed gt, 0-200 km/h ceed gt, distributie lant gdi, garda la sol, consum ceed gt, review ceed gt 2015, max speed, test drive ceed gt vs golf gti vs astra opc, ceed gt multi link, max speed ceed gt 2015Reprizele de la 80-140 km/h sunt fulmintante in cea de-a treia trapta a cutiei, depasirile clasice din Romania fiind acum doar o formalitate.

Trenul de rulare setat si mai sportiv permite masinii sa atace viraje cu viteze intalnite doar la concurenta Golf GTI, insa si aici KIA parca sta mai bine pentru ca masina aceasta este mai usoara cu pana la 150 kg.

Suspensia spate multi-link ofera o stabilitate longitudinala demna de o masina premium precum BMW Seria 2, lucru care este de fapt cea mai importanta caracteristica a lui GT.

Masina aceasta este sportiva nu doar prin design-ul exterior agresiv, ci si prin comportamentul sau fara cusur. Chiar si dusa la limita sistemul ESP intervine mai tarziu pentru a permite soferului sa benefecieze de toate resursele suspensiei.

test drive ceed gt 2014, drive test ceed gt, test in ro ceed gt, 1.6 tgdi ceed gt, motor ceed gt 203 cp, 0-100 km/h, viteza maxima ceed gt, 0-200 km/h ceed gt, distributie lant gdi, garda la sol, consum ceed gt, review ceed gt 2015, max speed, test drive ceed gt vs golf gti vs astra opc, ceed gt multi link, max speed ceed gt 2015

PRO

Imagine de marca

Top 3 cele mai fiabile masini din clasa compacta

Motorul T-GDI puternic si extrem de rafinat

Tren de rulare extrem de exact in viraje

Design agresiv ideal pentru a speria concurenta europeana

O masina cu 10.000 euro mai ieftina decat un Golf GTI

Valoare mare de revanzare

7 ani sau 150.000 de km garantie motor si cutie de viteze

Garantie transmisibila urmatorului client

Distributie pe lant care nu necesita inlocuire

Pret doar de 19.600 euro cu TVA inclus ( cea mai ieftina sportiva compacta!)

 

CONTRA

Imagine in comparatie cu Golf GTI

Motor care necesita turatii mari pentru performante de top

Lipsa cutie de viteze automata

Garda la sol incredibil de mica

Consum de benzina peste media segmentului

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s