Test drive cu noul model CX-3 SkyActiv-D 1.5 de 105 CP cutie automata 2015

Japonezii nu se lasa si ofera in premiera o noua masina crossover pe piata din Europa.

„Mazda Tace si Face” este un motto care se preteaza cel mai bine marcii japoneze pentru ca acestia au demonstrat in ultimii ani ca dau nastere unor masini de top fara a avea o imagine de marca mai buna in Europa decat concurenta traditionala precum VW sau Opel.

Pur si simplu Mazda este un constructor care a inteles ca nu este bine sa cumperi motoare produse de altii, si ca design-ul unei masini inca reprezinta un element decisiv in achizitia unei masini noi.

Linia optica a noii masini aduce mult cu masivitatea controlata a unui CX-5 insa si linia fluida si dinamica a unei Mazda 3. Modelul de fata arata bine din orice punct este privit, lucru greu de spus pentru multe alte masini europene.

La interior Mazda C-3 este u


Despre pozitia la volan putem spune ca este cea mai buna din segment pentru ca reglajul scaunului este amplu si aici poate sta si un sofer cu o inaltime mare.

Indicatoarele identice cu cele ale lui Mazda 2 sunt centrate toate in jurul unui turometru masiv, detaliu tipic unei masini sport. Calitativ noul CX-3 este o enigma pentru ca are si materiale de cea mai buna calitate la interior, insa si cateva materiale de slaba calitate precum un plastic dur in partea superioara a plansei de bord.

PRIM CONTACT CU NOUL MOTOR SKYACTIV 1.5 D 2015


La capitolul motorizari japonezii nu au ales solutia celor de la Toyota care cumpara motoare diesel de la BMW sau Nissan care foloesc motoare diesel Renault, ei realizand prin forte proprii motoare pe benzina si diesel de generatie noua 100% made in Japan.

Motorizarea de fata face parte din gama Skyactiv D care are o cilindree de 1.5 litri. Acest motor are 4 cilindri in linie si o compresie impresionata de 14.8:1. Aceasta cifra nu spune multe la prima vedere insa din punct de vedere al comportamentului motorului este un salt impresionat fata de ceea ce ofera concurenta.

Motorul acesta are un moment motor la nivelul unui motor Mazda pe benzina de 2.5 litri, respectiv 270 Nm incepand cu o turatie de 1.500 rpm.

Pe langa compresia foarte mica acest motor are si un EGR complet diferit fata de cel al concurentei, respectiv acesta functioneaza atat cu presiune inalta cat si joasa pentru a da un raspuns prompt al motorului in zona de turatii mici.

Ultimul insa cu siguranta nu si cea din urma tehnologie de top este un sistem de racire cu apa pentru sistemul intercooler al motorului care pe deasupra este si integrat complet in admisie pentru o racire eficienta. Acest concept a fost lansat de BMW pe motorul triturbo de trei litri si 381 CP, insa Mazda a reusit sa ofere aceasta racire fortata pt intercooler pe un motor cu o singura turbina de cilindree mica.

Consumul afisat de Mazda pentru acest model este in medie 4 litri, insa in viata de zi cu zi masina de fata a consumat intr-un Bucuresti aglomerat cu sistemul de AC activat in medie 6.5 litri.

Cand iesim in mediul extraurban motorul consuma fara probleme chiar si 3.5 litri pentru fiecare 100 de km, cifra foarte buna daca tinem cont de faptul ca modelul din acest test este echipat cu o transmisie automata cu 6 trepte.

CITESTE MAI MULTE AICI!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s