Grupul auto Hyundai-KIA este cel mai dinamic constructor de automobile din lume, lucru spus de germanii de la VW.
Acest lucru se traduce in viata de zi cu zi prin automobile de o calitate de fabricatie superioara multor marci europene de prestigiu care se vad concurate de cativa ani buni de automobile fabricate in Coreea de Sud extrem de bun care in plus sunt oferite cu un pret de achizitie foarte competitiv.
Un astfel de exemplu este si masina din acest test drive care se numeste Hyundai i10, masina de oras care este construita pe baza tehnica a lui KIA Picanto una dintre cele mai indragite masini de oras din Europa.
DESIGN
De fiecare data cand vorbim de i10 nu putem sa nu ne aducem aminte de predecesorii sai Hyundai Atos I si II si prima generatie de 10 masini care au fost un compromis pentru Hyundai pentru ca nu aveau pe atunci in Europa o imagine de marca bine definita.
Acum in 2016 putem spune fara menajamente ca nu mai este nici o problema sa comparam de la egal la egal un i10 de ultima generatie cu un VW Up sau cu o Toyota Aygo, masini extrem de bune calitativ care au fost concepute de la zero in Europa pentru marile aglomeratii urbane.
Optic noul i10 este o masina care are o caroserie cu dimensiuni mult mai mari decat cele ale concurentilor sai directi, detaliu care permite masinii din Coreea a concura chiar si modele precum VW Polo sau Renault Clio IV.
Calitativ despre noul i10 nu putem spune decat ca masina are o garantie de 5 ani fara limita de km, adica orice client trebuie sa stea linistit din toate punctele de vedere.
PRIMUL HYUNDAI CU GPL DE FABRICA VANDUT IN ROMANIA
Masina de fata se numeste Hyundai i10 Dou S si vine echipata din fabrica cu o instalatie de GPL dedicata care in plus ofera si o butelie tordoidala in locul rotii de rezerva.
Motorizarea de fata este una clasica pentru Hyundai, adica un motor din gama Kappa de un litru care este aspirat si care ofera o putere maxima de 67 CP la o turatie de 6.200 rpm.
Momentul motor dezvoltat de acest propulsor este de 90 Nm incepand cu o turatie de 3.500 rpm, adica avem de fata o motorizare care iubeste turatiile inalte.
In viata de zi cu zi miturile ca masinile pe GPL sunt lenese sunt contrazise complet de acest automobil pentru ca sistemul de GPL de ultima generatie Euro 6 are functia de autoadaptare si permite motorului sa functioneze in proportie de 98% asemenea utilizarii sale pe benzina.
Pur si simplu motorul Kappa corelat cu transmisia manuala cu 5 trepte ofera tot ceea ce poti sa-si doresti pentru o masina de oras, adica un comportament rutier sprinten chiar si cand viteza depaseste 50 de km/h.
Evident aici nu vorbim de un motor sportiv pentru ca atuncu recomandam versiunea cu 4 cilindri de 1.2 litri care ofera o putere maxima de 87 CP.
CONSUM REAL PE GPL NOUL i10 2016
Fata de o masina care a primit o conversie GPL masina de fata este dotata cu o instalatie GPL de fabrica, adica injectoarele de GPL sunt integrate in admisie, iar soferul are pe bord un al doilea indicator care te atentioneaza care este nivelul de GPL din rezervor.
De fapt aceasta este singura masina vanduta oficial in Romania care are daua indicatoare de combustibil.
Intr-un oras aglomerat in plin sezon rece precum este Bucurestiul masina celor de la Hyundai a reusit sa consume in medie doar 9 litri de GPL pentru fiecare 100 de km parcursi.