Suzuki este recunoscut drept unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din Japonia, iar modelul de fata este inca o dovada clara ca este greu sa faci masini de oras mai bune decat Suzuki.
Tinand cont de acest statement trebuie sa spunem ca numele de Baleno nu este nou pentru fanii Suzuki, japonezii oferind in urma cu mai bine de 10 ani un model de clasa compacta care a avut un succes relativ in Europa.
Acum in anul 2016 Suzuki a decis sa arunce mingea in terenul constructorilor de imagine din Europa prin realizarea unei masini extrem de bine gandita atat pentru mediul urban cand si pentru mediul extraurban.
Spunem aceasta pentru ca noul Baleno este o masina atipica pentru ca are o caroserie la nivelul unei masini de clasa compacta, insa care se integreaza intr-un segment inferior de pret.
Masina lui Suzuki este parca facuta sa trezeasca clientii de Dacia Sandero!
CAROSERIE MICA LA EXTERIOR SI MARE LA INTERIOR
Inca de la prima vedere putem spune fara menajamente ca Baleno este o masina relativ mica a exterior insa extrem de mare la interior.
Inginerii japonezi au aplicat sistemul cab-farward care permite platformei sa duca rotile cat mai mult spre colturile masinii pentru a daca posibilitatea unui spatiu interior de-a dreptul vast pentru un acest tip de model.
La interior totul pare gandit pentru eficientizarea habitabilitatii, plafonul este la o distanta de o palma de capul soferului, plansa de bord este mult impinsa spre parbriz si latimea de confort a interiorului ne duce cu gandul la o masina dintr-un segment mult mai mare.
Trecand peste aceste impresii putem spune ca masina celor de la Suzuki este gandita pentru a da o lectie celor de la Dacia cu al lor Sandero, masina care in generatia II este chiar mai mica decat primul model bazat pe Logan I.
CEA MAI MICA GREUTATE LA GOL DIN CLASA SA!
Suzuki Baleno face parte din noua generatie de masini Suzuki care trebuie sa ofere cel mai bun raport CP/tona din clasa sa.
Ei bine Baleno are o greutate la gol de 880 kg si o putere maxima de 112 CP, masina devenind extrem de agila chiar si in mediul extraurban.
Daca facem un caclul simplu vedem ca masina de fata are in realitate o putere de 127 CP/tona, asta pentru simplu fapt ca masina cantareste doar 880 kg la gol, fiind cea mai usoara din clasa sa.
O Dacia Sandero 0.9 TCe de 90 CP cantareste 950 kg si are drept urmare doar 95 de CP pe tona, adica performante sale reale sunt mult mai slabe in orice conditii de trafic.
Mai mult decat atat, daca comparam acest Baleno cu un Ford Fiesta 2016 cu motorul 1.0 EcoBoost de 125 CP vedem ca masina celor de la Ford nu are decat 125 CP/t pentru ca acesta are in realitate 1.000 kg la gol. Adica chiar si in aceasta configuratie noul Baleno este mai performant.
Pe scurt masina celor de la Suzuki este extrem de rapida si ofera un nivel al performantelor comparativ cu cele ale unei compacte de 150 CP pe benzina.