Test Drive cu noua KIA ProCeed GT 2019-Motorizare 1.6 T-GDi de 204 CP si cutie 7DCT

Kia Proceed este una dintre cele mai importante aparitii din segmentul compact, in Europa.

Spunem ca aceasta este una dintre cele mai importante modele compacte din Europa, pentru ca vedem cum cei de la KIA ofera o caroserie de tipul shooting brake care „socheaza” inca de la prima vedere.

 

 

DESIGN

 

Cea mai importanta caracteristica a modelului ProCeed GT este, pe langa motorizarea speciala, caroseria care ofera in premiera o linie tipica unui model precum celor din gama Mercedes sau Porsche, insa la un pret de achizitie care porneste de la 24.000 euro cu toate taxele incluse.

 

De fapt, design-ul masinii este atat de bine realizat, incat ceilalti soferi sunt intrigati atunci cand vad un ProCeed II in trafic, pentru ca arata ca un Porsche, insa are sigla KIA, adica cei din Coreea au dat nastere unei masini cu un look premium, care are un pret de achizitie aflat la nivelul unui banal VW Golf.

 


 

CE INSEAMNA GT PENTRU PROCEED?

 

Fanii KIA stiu ca marca are de ceva vreme in Europa un hatch Ceed GT, echipat cu o motorizare de top pe benzina si cu un tren de rulare extrem de sportiv, fata de cel al versiunii de baza.

 

Acum vorbim de un ProCeed GT care are la randul sau ceva avantaje fata de un Ceed GT, pentru ca vorbim de o masina cu masele mult mai bine echilibrate si un ampatament marit, care duce la o stabilitate longitudinala mult mai eficienta decat cea a unei masini mai compacte.

 


 

Nu spunem ca acest ProCeed GT este mai bun decat un Ceed GT pentru ca vorbim de caroserii diferite, insa spunem ca o masina care are o caroserie mai mare, poate avea si avantaj in anumite conditii.

 

MOTORIZARE 1.6 T-GDI de 204 CP ENERGICA SI RELATIV ECONOMICA

 

Sub capota se acunde un motor KIA de generatie noua, care nu mai are nici o legatura cu vechiul Ceed GT testat de echipa Autolatest AICI in 2014.

 

Pe atunci, KIA avea acest model dotat doar cu o transmisie manuala, care dispunea de un ambreiaj destul de tare, solutie tehnica pentru un impatimit al compactelor sport Made in Europe.

 


 

De atunci si pana in prezent, motorizarea KIA a trecut prin ample schimbari aduse de noile norme de poluare mult mai stringente, rezultatul fiind un motor cu un comportament complet diferit.

 

 

Daca vechea motorizare avea un timp de raspuns mai lent cauzat de o  supraalimentare, de generatie mai veche, acum noul ProCeed GT in modul Sport ofera senzatii greu de anticipat de cei care nu au mai condus o masina compacta cu o putere de peste 200 CP.

 

La prima vedere, in modul normal, transmisia 7DCT schimba rapoartele relativ lent, pentru a avea un consum cat mai scazut de combustibil, insa cand actionam functia Sport, atat transmisia, timpii de injectie, cat si evacuarea se schimba pentru a da soferului o repriza de la 0-100 km/h in doar 7.5 secunde.

 


 

Multi vor spune ca aceasta nu este demna de un hot-hacth modern, insa KIA nu ne spune cum se comporta masina cand viteza depaseste granita de 100 km/h, iar turatia motorului atinge 6.500 rpm. Noi vom relata ca, pana la o viteza de 200 km/h, masina a dat dovada de un dinamism greu de anticipat, fapt care recomanda aceasta versiune drept cel mai bun model KIA din segmentul compact.

 

CUM SE CONDUCE UN PROCEED GT 2019?

 


 

Inca din primii km descoperim faptul ca masina aceasta are o garda la sol extrem de mica, asemenea cursei amortizoarelor care sunt setate din fabrica doar pentru performante rutiere. Cine vrea o suspensie confortabila, poate oricand sa aleaga un ProCeed diesel CRDI.

 

Masina aceasta are o pozitie la volan foarte buna, datorita scaunelor sport cu o sustinere laterala de top si a unei demultiplicari diferite a directiei electrice.

 


 

La sfarsitul zilei poti spune ca mergi cu una dintre cele mai bune masini compacte ale momentului, pentru ca ofera peste 200 CP, o cutie cu 7 trepte extrem de rapida, iar design-ul exterior face orice Golf sau Focus sa para cel putin cu doua generatii in urma.

CITESTE MAI MULTE AICI!

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.