Motoarele pe benzina de cilindree mica sunt un real pericol pe soselele din Romania – Depasirea pe Valea Oltului

In urma cu multi ani, un prieten avea sa-mi spuna, in urma unei discutii destul de lungi, ca nu este ok sa fiu suparat pe traficul de pe Valea Oltului 2007, pentru ca este normal sa mergi in spatele unui TIR. El argumenta ca TIR-ul mergea regulamentar si nu avea nici un rost ca eu sau fiu stresat ca nu pot sa-l depasesc pe acel drum, identic si in zilele noastre.

motoare mici benzina, probleme tsi , probleme depasiri valea oltului tir, probleme motorae cu 3 cilindri mici, depasiri cu motoare mici benzina

Din punct de vedere legislativ poate avea dreptate, pentru ca erau suficient de multe zone cu limita de viteze, iar pentru a face o depasire cu o masina pe benzina de doi litri si 150 CP aspirat nu era chiar un lucru recomandat de doctorul legist.

Ei bine, hai acum sa ajungem in prezent, in mirificul an 2019, cand soseaua de pe Valea Oltului este identica cu cea din 2007, doar ca TIR-urile alea dragute au acum in medie 600 CP fata de 420 CP in urma cu peste 10 ani, iar viteza lor de croaziera este acum, in medie, peste 90 de km/h.

Cine se intalneste cu un astfel de TIR in 2019 si conduce o masina moderna pe benzina, de ultima generatie, cu siguranta are sub capota un GIGANTIC 3 cilindri TURBO de 100 sau 130 CP care este mult trambitat ca fiind un motor excesiv de sportiv pentru o masina compacta de baza.

motoare mici benzina, probleme tsi , probleme depasiri valea oltului tir, probleme motorae cu 3 cilindri mici, depasiri cu motoare mici benzina

Realitatea crunta este ca motorul ala de maxim 999 cmc cu doar 3 cilindri in linie si o micuta turbina, trebuie sa traga acum o masina cu mai multa electronica, adica o masina cu cel putin 300 kg mai grea decat compacta aia din 2007.

Si sa faci o depasire cu un asemenea motor, este cu siguranta CEVA EXTREM DE RISCANT, pentru ca pur si simplu reprizele de la 80-130 km/h sunt mai slabe acum cu pana la 3 secunde, in comparatie cu motoarele alea vechi de peste doi litri MPI fara TURBO.

motoare mici benzina, probleme tsi , probleme depasiri valea oltului tir, probleme motorae cu 3 cilindri mici, depasiri cu motoare mici benzina

Adica, siguranta pe soselele pline de masini noi SCADE considerabil, daca vitezomanul din spatele volanului uita ca motorul sau modern nu prea poate!

Acelasi lucru se poate spune si despre motoarele mici diesel, care, in ciuda cuplului motor mai mare, nu pot atinge performantele unui diesel clasic cu pompa duza sau unul de cilindree mare!

motoare mici benzina, probleme tsi , probleme depasiri valea oltului tir, probleme motorae cu 3 cilindri mici, depasiri cu motoare mici benzina

P.S.

Asa ca daca vezi pe Valea Oltului un Golf 4, cat de cat in stare de functionare, cu motor de doi litri si 150 CP sau o Astra G de 2.000 cmc, nu uita ca acestea aveau o greutate la gol doar de 1.1 tone, iar Golf-ul tau 2019 cu celebrul 1.0 TSI, nu cantareste decat 1.5 tone!

Si da, asta nou are doar 100 de CP din aia nu prea bine hraniti!

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.